יעל תורג'מן
Lead Designer
Lightricks

יעל עובדת כשלוש שנים (ואפילו מציינת שהיא אוהבת כל רגע) בחברת Lightricks בתפקיד Lead Designer. היא בוגרת המחלקת לתקשורת החזותית במכון הטכנולוגי חולון.

מהו הטרנד העיצובי באפליקציות ואתרים שנראה לדעתך בשנה הקרובה?

מגמה משמעותית שאני מזהה היא שבעוד שמאחורי הקלעים האפליקציות הופכות יותר ויותר מתוחכמות ומתבססות על Cutting Edge Technology, יש רצון וציפייה שהמוצרים יהפכו ליותר נגישים ואינטואינטיביים ולכן החשיבות של עיצוב נכון שיגשר על הפער הזה עולה ולדעתי עוד תמשיך לעלות.

מגמה נוספת היא פיתוחים טכנולוגיים שמאפשרים לייצר אינסוף משקלים בגופן שמביאים לחגיגה טיפוגרפית. אפשר לראות את זה בשפה המיתוגית החדשה של Dropbox, בכלי הטיפוגרפיה החדשים של Adobe. ברמה החזותית משקלי פונט הרבה יותר נועזים, הכל הרבה יותר בולט וברור לקריאה.

מה היה האתגר הגדול ביותר שלך השנה?

השנה לקחנו את האפליקציה המצליחה Enlight (שזכתה השנה ב-Apple Design Awards) ופיתחנו אותה ל-Ecosystem שמורכב מאפליקציות לעריכת קריאייטיב. אחת מהאפליקציות היא Enlight Photofox אותה הצוות שלי יצר.

במהלך הפרויקט היו אינסוף אתגרים - ליצור אפליקציה חזקה עם ממשק פשוט, לרענן את ה-UI, לדאוג שה-Onboarding האינטרקטיבי יהיה פשוט ומזמין, להצליח לשמור על שפה אחידה למוצר, ולדאוג שתצליח להתממשק עם שאר האפליקציות באקוסיסטם. בנוסף לכל אלו הוספנו פונקציונאליות של שכבות, חיפוש תמונות, Blur, Harmonize ועוד הרבה פיצ׳רים חדשים ומגניבים. ואני גאה בזה שהצלחנו לעמוד בזה תוך מסגרת זמן צפופה (ועם מספר סביר של לילות לבנים).

לוקח זמן להפוך למעצב UX טוב. וכדי להגיע לשם חשוב כל הזמן, ללמוד, להתעדכן, להתנסות ולא לפחד לעשות טעויות. לפעמים יש פער מאוד גדול בין מה שמעצב מתכנן למה שממומש בסופו של דבר. זה בדר״כ קורה בגלל זמני פיתוח לחוצים ומאוד חשוב לא לוותר ולהרפות אלא להתעקש ולהביא את העיצוב למימוש בצורה הטובה ביותר.

איך את נשארת מעודכנת במה שקורה בעולם העיצוב?

אני חושבת שאני מורידה 5 אפליקציות חדשות בשבוע. אני דואגת לעקוב אחרי עדכוני גרסאות של אפליקציות ואתרים שאני מכירה ואוהבת, לבדוק מה התחדש. חוץ מזה אני פשוט חופרת בבלוגים ובאתרי עיצוב באופן יומיומי. וכשבא לי קצת להתאוורר מהעולם הזה אני צוללת לעולם האופנה: אני תופרת, מעצבת גזרות ומתעדכנת בבלוגים רלוונטיים. ההשראה שלי מגיעה ממקומות לא צפויים.

מהי משרת החלומות שלך?

יש לי אהבה גדולה לעיצוב משחקים. הייתי שמחה לעסוק בזה לתקופה מסויימת.

איזה טיפ היית נותנת למעצב/ת מתחיל/ה?

סבלנות. לוקח זמן להפוך למעצב UX טוב. וכדי להגיע לשם חשוב כל הזמן ללמוד, להתעדכן, להתנסות ולא לפחד לעשות טעויות. לפעמים יש פער מאוד גדול בין מה שמעצב מתכנן למה שממומש בסופו של דבר. זה בדרך כלל קורה בגלל זמני פיתוח לחוצים ומאוד חשוב לא לוותר ולהרפות אלא להתעקש ולהביא את העיצוב למימוש בצורה הטובה ביותר.

Sketch או Photoshop?

Sketch. לגמרי.

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות?

כן. האינטרקציה היומיומית עם מפתחים הופכת לפשוטה ומובנת יותר.

תואר בעיצוב - כן או לא?

כן אבל לא בהכרח. מה שחשוב זה התשוקה.

Material Design או iOS?

iOS

Mac או PC?

PC אם אתה אוהב לבזבז את הזמן שלך, Mac אם אתה אוהב להתרכז בעיצוב.

תמונה: Ofir Abe

שיתוף