שירלי חפץ
Visual Storytelling Lead
Playbuzz

שירלי עובדת ב-Playbuzz כ-Senior Graphic Designer (ולאחרונה כ-Visual Storytelling Lead). במקביל היא מרצה במכון הטכנולוגי בחולון. בשנה האחרונה Playbuzz עיצבה מחדש לחלוטין את הפלטפורמה שלה, שהיא אחת הפופולאריות בעולם ליצירת תוכן.

מה את חושבת שיהיה הטרנד העיצובי באפליקציות ואתרים בשנה הקרובה?

רבים בתהליך העיצוב וחווית המשתמש מלווה אותנו בשנים האחרונות מעיצוב שטוח אנחנו הולכים לכיוון של עיצוב שמכיל שכבות של אסתטיקה ורבדים של ידע המועבר ליוזר, לדוגמאת ״מטיריאל דזיין״ שכבר דיברה על יצירת שכבות מידע שונות לשיפור חווית המשתמש.

בשנה הקרובה אני מאמינה שמגמת השימוש ברבדים תמשיך לפרוח לא רק בפן הפונקציונלי אלא גם בפן הקריאטיבי: שילוב איור דיגיטלי על גבי צילום. טרנד עניין שיוצר מראה ייחודי ואדג׳י. אפשר כבר להתחיל לראות שימוש בו באתרי תדמית, מגזינים דיגיטליים וכדומה.

מהי האפליקציה/אתר שאת הכי מתחברת לעיצוב שלו/שלה ולמה?

"אינסטגרם, ללא ספק. אפליקציה שנותנת הרבה מקום ליצירתיות ומשתמש להביע את עצמו. השנה אפילו יותר מתמיד עם כל עולם הסטורי, שמאפשר לכל יוזר ליצור סיפור עשיר מסדרת תמונות או וידואים קצרים ובאמצעות פיצ'רים פשוטים משתמשים יכולים להעביר את הסיפור בצורה פשוטה וקלילה תוך שיתוף של כל העוקבים שלי ברגע. חווית משתמש מאוד נוחה וכייפית."

כשאתה מתחיל לחשוב על פרויקט, שים בצד את המגבלות. אל תפסול רעיונות שלך בגלל שאין זמן או בגלל כל מיני אילוצים אחרים - כי החשיבה הזאת מקבעת. בתחילת התהליך אני חושבת שחשוב לפתוח את הראש לכל הכיוונים ורק בהמשך לצמצם לתהליך עבודה מובנה וסכמטי.

איך ממשיכים לייצר כל הזמן שפה גרפית חדשה? ישנם מקורות השראה שעוזרים לך להשאר Fresh?

אני משתדלת לשמור עבודות שאני שמהוות לי השראה באפליקציית pocket ומסתכלת באתרים כמו: Dribbble, instagram, pinterest, Sketch resources, awwwards.

מהו הפרויקט הכי מאתגר שעבדת עליו?

האתגר הגדול שלי השנה היה העיצוב מחדש של אתר פלייבאז. המטרה היתה לעשות שינוי קיצוני מאתר B2C לאתר B2B, כלומר פניה לקהל שונה לחלוטין, ולשמור על ערכי המותג של פלייבאז. היה לי חשוב ששלושת קהלי היעד שלנו - פבלישרים, מפרסמים ויוצרי תוכן חובבים - ימצאו את עצמם באתר ושכל אחד מהם יקבל את התשובה למה שהוא צריך. זה אומר לא רק עיצוב שמדבר לקהלים שונים, אלא גם UX מוטה פונקציונליות, שעוזר לכוון כל קהל ל-Flow הנכון.

איזה טיפ היית נותנת למעצב/ת מתחיל/ה?

כשאתה מתחיל לחשוב על פרויקט, שים בצד את המגבלות. אל תפסול רעיונות שלך בגלל שאין זמן או בגלל כל מיני אילוצים אחרים - כי החשיבה הזאת מקבעת. בתחילת התהליך אני חושבת שחשוב לפתוח את הראש לכל הכיוונים ורק בהמשך לצמצם לתהליך עבודה מובנה וסכמטי.

למה את מאזינה בזמן שאת עובדת? האם יש לך פודקאסט מועדף?

אני לא שומעת הרבה, כי אני נמצאת הרבה באינטראקציה עם אנשים, אבל כשיש לי זמן, אני שומעת את טל ואביעד. גאונים.

Sketch או Photoshop?

גם וגם.

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות? כן או לא?

כן. כיוון שכך ניתן להבין את הקווים המנחים, לדעת לתקשר עם המפתח, ולהבין מונחים.

תואר בעיצוב? כן או לא?

לרוב כן. אך יש יוצאים מן הכלל.

Material Design או iOS?

גם וגם.

PC או Mac?

Mac.

שיתוף