שיר זלצברג
UI/UX Designer
OverOps

שיר עובדת כ-3 שנים בתחום, מתוכן כשנה וחצי כמעצבת UI/UX ב-OverOps. היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית מהמכון הטכנולוגי חולון, ובוגרת קורס UX בנטקרפט.

מה את חושבת שיהיה הטרנד העיצובי באפליקציות ואתרים בשנה הקרובה?

בשנתיים האחרונות החלה מגמה רחבה יותר של שילוב איורים באתרים. אם פעם איורים היו אלמנטים יחסית נדירים ונתפסו כמיושנים או ילדותיים, היום אנחנו יודעים שיש להם יתרונות רבים ושהם תורמים להזדהות ולחיבור בין המוצר למשתמשים. אני חושבת שבשנה הקרובה אנחנו נמשיך לראות יותר חברות גדולות משתמשות באיורים (קחו לדוגמה את Atlassian שעברו עיצוב מחדש ממש לאחרונה).

אני מאמינה שיחד עם כך גם נמשיך לראות אתרים שלא פוחדים מ-White Space. השילוב של איורים/צבעוניות חזקה יחד עם עיצוב ״נקי״ ולבן יוצר איזון והרמוניה מאוד מוצלחת. משהו חדש שאני חושבת שיהיה משמעותי השנה הוא הטרנד של עיצוב בהשראת שנות ה-80. זה טרנד שמיוצג באופן נרחב בעולם האופנה וכבר אפשר לראות אותו זולג לעיצוב אתרים ואפליקציות.

מה היה האתגר הגדול ביותר שלך השנה?

לפני שהגעתי למשרה הנוכחית שלי ב-OverOps עבדתי בסטודיו מקסים עם צוות קטן, ולכן כשחיפשתי מקום חדש רציתי להגיע לחברה עם צוות גדול שאוכל ללמוד בו מחכמים ומנוסים ממני. מפה לשם, הגעתי להיות המעצבת היחידה ב-OverOps. זה היה אתגר לא פשוט עבורי, הייתי רק שנה ומשהו אחרי התואר וללא אף מעצב שאוכל ללמוד ממנו. מצד שני הייתי צריכה לקבל על עצמי אחריות בלעדית על עיצוב לסטארטאפ שגדל בקצב מהיר, לעשות עבודה טובה ולהראות לאנשים מסביבי שאני האישה הנכונה למשרה.

בהסתכלות אחורה אין לי הסבר לאיך בסוף הכל הסתדר, זה פשוט קרה. עבדתי הכי קשה שאני יכולה בשביל להגיע לתוצרים טובים, התייעצתי עם קולגות ומנטורים, השקעתי את הערבים שלי ואת סופי השבוע בצבירת ידע (זה כולל גם 7 עונות של Parks and Recreation), אתגרתי את עצמי בעבודה עם פרויקטים גדולים שלקחתי על עצמי ובבית התעסקתי בפרויקטים אישיים שהוציאו אותי מאזור הנוחות שלי ועזרו לי ללמוד ולהתפתח.

עבדתי הכי קשה שאני יכולה בשביל להגיע לתוצרים טובים, התייעצתי עם קולגות ומנטורים, השקעתי את הערבים שלי ואת סופי השבוע בצבירת ידע, אתגרתי את עצמי בעבודה עם פרויקטים גדולים שלקחתי על עצמי ובבית התעסקתי בפרויקטים אישיים שהוציאו אותי מאזור הנוחות שלי ועזרו לי ללמוד ולהתפתח.

מהו הפרויקט הכי מאתגר שעבדת עליו?

לפני שנה המנהל שלי ניגש אליי ואמר לי שיש לי חודש (כולל פיתוח) לעצב מחדש את כל האתר, להפוך אותו לרספונסיבי ולהוסיף עשרה עמודים חדשים שלא היו קיימים. זה היה לחלוטין הפרויקט הכי מאתגר שעבדתי עליו אבל גם אחד המספקים והמהנים. במהלך הפרויקט הזה כל היררכית המידע שהצגנו לפני כן השתנתה, כלי העבודה העיקרי השתנה מ-Photoshop ל-Sketch, למדתי לחלק את העבודה שלי בין העיצוב להתנהלות עם הפיתוח בשביל לוודא שתמיד יש משהו בבנייה והכנסתי את Zeplin בשביל להגיע יותר מהר מעיצוב לעמוד Live. בסוף החודש עמדנו בדד ליין, עשינו שינויים משמעותיים לטובה בחווית המשתמש ולמדנו המון מהתהליך ומהחוויה. היה מדהים, ואני מקווה שזה לא יקרה שוב לעולם. אגב, כשהפרויקט נגמר התחיל אתגר חדש של אנליטיקות על האתר, אבל זה כבר לפעם אחרת.

למה את מאזינה בזמן שאתה עובדת?

בדרך כלל אני שומעת אינדי רגוע כמו אליוט סמית׳,רג׳ינה ספקטור ופיונה אפל. בימים של לחץ אני צריכה להתנתק משאר יושביי החדר בשביל להצליח לעבוד אז אני מתכנסת בתוך האוזניות הענקיות שלי עם לד זפלין, בלק סבת׳ ומיוז.

Sketch או Photoshop?

Sketch. בתחום של עיצוב לממשקים הוא פשוט הרבה יותר יעיל.

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות? כן או לא?

כן. כשעובדים מול מפתחים זה חשוב להיות מסוגלים לתקשר ולנהל שיחה שבה שני הצדדים מבינים על מה מדובר. הבנה (אפילו מינימלית) בתכנות חוסכת זמן ומאפשרת להגיע לתוצאות הרבה יותר מדויקות.

Mac או PC?

Once you go Mac you never go back.

שיתוף