רן אברהמי
VP Global Marketing
AppsFlyer

רן אברהמי בקושי בן 32, אבל מתעסק בעולמות השיווק והמובייל כבר 11 שנה. עם זאת, ולמרות הגיל המוקדם, הקריירה המקצועית שלו החלה ממש במקרה, כשכמו צעירים רבים עבד אחרי הצבא בעבודות מזדמנות. במסגרת עבודתו בטלמרקטינג, נדרש ליום עבודה במסגרתו קידם הרשמה לכנס שערך איגוד המובייל הישראלי. היום האחד הזה התארך ליותר מ-5 שנים, במהלכם צבר אברהמי ניסיון רב והכיר מקרוב כיצד עולם המובייל עובד. במסגרת זו גם יצר אברהמי מפת קשרים רחבה, שלדבריו, משמשת אותו עד היום גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית.

לאחר 5 שנים, ולימודים במקביל של תואר בהנדסה תעשייה וניהול (לדבריו, "בשביל סבתא") הקים ביחד עם עוד שני שותפים סטארטאפ בשם Scringo, שלדבריו "היה בית הספר הראשון שלי בניהול שיווק בינלאומי וניהול עסק בכלל". ב-2014, נמכר הסטארטאפ לגוגל, ובאותה שנה הצטרף אברהמי ל-AppsFlyer בתור איש השיווק הראשון בחברה, והוא עובד בה מאז.

אילו תחומים נמצאים באחריות שלך?

בשנה הראשונה היה לי חשוב לעשות הכל hands-on: תוכן, אירועים, Lead Generation, SEO, Product Marketing וסושיאל. מהתחלה, אסטרגיית הצמיחה והגיוס שלי היו מה שאני קורא 'bottleneck openers', שבתכלס זה אומר - תעשה הכל לבד, וככה תבין בדיוק איפה צווארי הבקבוק ותתרכז בלפתוח אותם. ובאמת שמאז, שלוש שנים וחצי אחרי, הייתה לי את הזכות הענקית לגייס את האנשים הכי טובים שאני מכיר לכל אחד מצווארי הבקבוק האלה, וגם הם כבר זיהו צווארי בקבוק משלהם והתרכזו בלפתוח אותם. היום צוות השיווק הגלובלי של החברה מונה 22 אנשים ב-4 מדינות שונות. וכל אחד מהם זהב.

אנחנו משווקים לאנשים שיווק. אז הכיף הכי גדול הוא ׳לנסות׳ כל קמפיין חדש שאנחנו מוציאים על עצמנו. אם הקמפיין הזה לא משפיע עלינו, הוא לא יוצא

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת בתור סמנכ"ל שיווק?

אני חושב שמעבר להכל את צריך להקיף את עצמך באנשים הכי טובים שיש. באנשים שיכולים להשלים אותך ולאתגר אותך בכל יום מחדש. אתגר אחד שזכור לי הוא שלאורך תקופה ארוכה חשבתי מה הדרך הכי ׳נכונה׳ להמשיך ולבנות את הצוות, למשל - מה המבנה הנכון. אבל מה שהבנתי הוא שבסוף כל סוג של מבנה מתקיים מ-2 דברים: דבר ראשון, האנשים שיש לך, והדבר השני הוא הצרכים של החברה. מסקנה - תתמקד בצוות הקיים שלך ותראה שהמשך הגדילה של הצוות מתאימה ליעדים של החברה.

בניגוד לתפקידים כמו CTO או CPO, יש לא מעט חברות שמרגישות ש-CMO הוא לא תפקיד הכרחי ומוותרות עליו בגלל שיקולי תקציב למשל. מה אתה חושב על זה?

שאלה טובה, אבל אני חושב שהיא היא קצת לא רלוונטית. יכול להיות לך מוצר נפלא שמשנה את העולם, או איזשהו עולם; יכול להיות לך אנשי מפתח נהדרים כמו CTO או CPO; אבל זה מזמן ברור שהמוצר שלך לא יהיה רלוונטי אם אנשים לא ידעו עליו. שורה תחתונה - תפקידי שיווק, ובראשם ה-CMO, הם קריטיים להצלחה של כל ארגון.

מהן התכונות החשובות ביותר הדרושות למנהל שיווק?

יש מספר תכונות כמו אסרטיביות, כריזמה ויכולת להניע אנשים ולהוביל אותם קדימה, שחשובות לדעתי לכל מנהל, ולא רק למנהל שיווק. אבל יש משהו אחד ספציפי בעולם השיווק שאני אשמח שיותר מנהל שיווק יאתגרו והוא ההיצמדות ה׳עיוורת׳ למספרים. מנהלי השיווק הטובים ביותר יודעים למצוא את הבאלנס הנכון בין Brand Marketing לבין Performance Marketing.

מה החלק הכי קשה בתפקיד?

עולם השיווק מתאפיין במספר גדול של ׳קמפיינים׳. והאמת שספרינטים זאת תכונה שמאוד מאפיינת סטארטאפים, אבל עדיין היכולת לרוץ מרתון עם הרבה ספרינטים באמצע מאוד מאתגרת. אבל זה חלק מהתפקיד ולמה כל כך הרבה אנשים אוהבים אותו...

ומה החלק הכי כייפי?

אנחנו ב-AppsFlyer משווקים לאנשים שיווק. אז הכיף הכי גדול (שהוא גם אחד האתגרים הגדולים) הוא ׳לנסות׳ כל קמפיין חדש שאנחנו מוציאים על עצמנו. המבחן הוא מאוד פשוט - אם הקמפיין הזה לא משפיע עלינו, הוא לא יוצא.

מה העובדים בחברה לא יודעים עליך?

אני משתדל להיות כמה שיותר פתוח וכנה. אין ׳רן של הבית׳ לעומת ׳רן של העבודה׳. אז באמת אני לא חושב שיש משהו שלא יודעים עלי בחברה.

שיתוף