עוז פנחס
Product Designer
Waze

עוז הוא חלק מצוות Waze Carpool, אפליקציית הקארפולינג הראשונה בישראל (שקיבלה לאחרונה אישור רשמי ממשרד התחבורה), מזה שנתיים, בעיקר בצד הנוסע. הוא בעל ניסיון של חמש שנים בתחום בין תפקידי עיצוב ופיתוח.

מה אתה חושב שיהיה הטרנד העיצובי באפליקציות ואתרים בשנה הקרובה?

באופן לא מפתיע אפל עדיין מצליחה לסחוף אחריה את כולם. iOS 11 ואייפון X הביאו איתם הרבה "הגזמות" ויזואליות: פינות מועגלות מאוד, הצללות חזקות וטיפוגרפיה גדולה במיוחד. הם כמובן לא רעיונות חדשים בפני עצמם אבל השילוב שלהם והתזמון עוזר להם כבר להציף את דריבל ומאמין שהיד עוד נטויה.

מהו הכלי הסודי שאתה משתמש בו בעבודה? כזה שכולם צריכים להכיר אבל לא רבים עושים זאת

קצת יומרני אבל זה שילוב של קיצורי מקלדת ופלאגינים לסקץ' שבעיקר חושפים פעולות נפוצות דרך קיצורי מקלדת. מדהים כמה מהר אפשר לרוץ כשמתרגלים אליהם, כמעט בכל שלב בתהליך העיצוב - קונספטים, חיתוכים ואפילו סתם לזרוק מסכים למצגת. מה שבכלל כיף בסקץ' זה שאפשר למפות בערך כל פעולה דרך קיצורי המקלדת של המק, אז קל ליצור קיצורים לפעולות שעושים מלא פעמים ביום כמו למרכז שני אלמנטים או לתקן צורה שנמצאת על חצי פיקסל.

כשמנסים לעבוד על צד אחד של המוצר (נגיד הנוסע) יש כ"כ הרבה דקויות שצריך לוודא שמשוקפות וברורות לשני הצדדים כל הזמן, וזה חלק מהאתגר של מוצר דו צדדי כזה.

מהי האפליקציה/אתר שאתה הכי מתחבר לעיצוב שלו/שלה ולמה?

האפליקציה של AirBnB. היא פשוט עשויה טוב מבחינה ויזואלית ומוצרית. במבט ראשון היא נראית משמימה כי העיצוב נקי מאוד - טיפוגרפי ברובו, מרווח ומכיל בעיקר שני צבעים - אבל זה בדיוק מה שהופך אותה לכל כך נעימה וקלילה, קשה למצוא בה אלמנטים שמרגישים מיותרים. יש להם אפילו אנימציות עדינות שלא ממש מצפים להן שהופכות הודעה שרירותית ספק מניפולטיבית כמו "תזמין עכשיו כי עוד שנייה ייתפסו כל הדירות" לרגע חמוד כזה.

מהו הפרויקט הכי מאתגר שעבדת עליו?

קארפול. גם כשמנסים לעבוד על צד אחד של המוצר (נגיד הנוסע) יש כ"כ הרבה דקויות שצריך לוודא שמשוקפות וברורות לשני הצדדים כל הזמן, וזה חלק מהאתגר של מוצר דו צדדי כזה. לפעמים ממש מפתה פשוט למשוך פיצ'ר מסוים לטובת צד אחד אבל בפועל זה כמעט מנותק מהמציאות של השוק והמוצר האלה, אז צריך לצעוד בזהירות ולוודא שכל סיפור שמוצג לצד אחד תואם לסיפור שבצד השני.

Sketch או Photoshop?

סקץ'. אין שאלה, פשוטה וקלילה יותר והקיצורי מקלדת והפלאגינים פשוט הופכים אותה לסוס עבודה.

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות? כן או לא?

כן. מאמין שזה עוזר לבנות עיצובים יותר גמישים ומציאותיים ומחזק את התקשורת ותיאום הציפיות עם מפתחים.

תואר בעיצוב? כן או לא?

לא, בעיקר כי לצערי יש פחות דגש על מוצר. קצת יומרני אבל אני מאמין שהפרויקטים צריכים להיות פרקטיים בסגנון התמחות בחברת מוצר מאשר ליצור סיפור סביב מוצר פיקטיבי.

Material Design או iOS?

מטריאל. אני משתמש באייפון רק כי בסך הכל החוויה שלו חלקה יותר, אני פחות מתחבר לעיצוב של מערכת ההפעלה מאז iOS 7. איכשהו iOS מרגישה הרבה יותר דיגיטלית וחסרת היגיון בהתנהגות של האלמנטים שלה בזמן שמטריאל יותר "מציאותית" וצפויה ובטוחה וגם קצת יותר צבעונית ונעימה.

Mac או PC?

מק. טראקפד + סקץ' זה פשוט קסם

שיתוף