עומר כנעני
VP Product & Marketing
Yotpo

עומר כנעני, הצטרף ל-Yotpo לפני חמש שנים וחצי. לפני כן, מילא תפקידים שונים בצה"ל השלים לימודי כלכלה ועבד בסטארטאפ בשם Clear Applications. במסגרת עבודתו ב-Yotpo אחראי כנעני על השיווק והמוצר של הסטארטאפ, שמאפשר לחברות לשווק את עצמן בעזרת תוכן שיוצרים המבקרים והלקוחות שלהן. בין היתר אחראי כנעני על צוות הפרודקט, שאחראי על פיתוח המוצר וה-Growth, עם התמקדות באופטימיזציה של funnels במוצר עצמו ובערוצים שיווקיים; צוות העיצוב, כולל איפיון וקריאטיב; צוות ה-Partners, יחידה עסקית המייצרת שותפויות עם סוכנויות שונות ושותפים טכנולוגיים, במטרה שימליצו ללקוחות שלהם להשתמש ביוטפו. צוות משמעותי ביצירת מקורות הכנסה לחברה; צוות ה-Product Marketing - שאחראי על התקשורת בין המוצר לשוק ובין השוק למוצר וצוות השיווק, עם אחריות על ה-Demand gen בחברה וכל מה שמסביב. בין היתר- מיתוג, Inbound marketing, Paid Acquisition, SEO, תערוכות, אוטומציה במרקטינג, ABM ועוד.

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת בתור סמנכ"ל שיווק?

אנשים זה תמיד האתגר הכי משמעותי. איך לגייס את האנשים הכי טובים ולתת להם להוציא מעצמם את המיטב, בסביבה מאוד שאפתנית, דינמית ומורכבת, וכל זה לאורך שנים. לרוץ ספרינט למרחק של מרתון. כמובן שלעמוד ביעדי הכנסות זה אתגר מאוד משמעותי, אבל הדרך לשם עוברת תמיד דרך האנשים

בניגוד לתפקידים כמו CTO או CPO, יש לא מעט חברות שמרגישות ש-CMO הוא לא תפקיד הכרחי ומוותרות עליו בגלל שיקולי תקציב למשל. מה אתה חושב על זה?

לא בקיא בטייטלים, אבל ברור לי שכל חברה חייבת מישהו או מישהי שיהיו מחוייבים לגידול החברה. זה יכול להיות CMO בחברות גדולות או Growth Hacker בחברות קטנות, או אפילו איש מוצר, שמחוייב גם להגדיל את כמות המשתמשים דרך המוצר - אינטגרציות, שותפויות, אוטומציה במוצר וכו - ככה אנחנו התחלנו

מרקטינג היום הוא קצת טריקי, כי הוא נוטה מאוד לצד האנליטי, והרבה פעמים זה בא על חשבון יצירתיות

מהן התכונות החשובות ביותר הדרושות למנהל שיווק?

לדעתי מרקטינג היום הוא קצת טריקי, כי הוא נוטה מאוד לצד האנליטי, והרבה פעמים זה בא על חשבון יצירתיות. שילוב של שניהם ביחד עם הבנת השוק, הפרסונות, היתרונות היחסיים של המוצר, יכולת להסתגל למוצר ולשוק משתנים, הבחנה בין עיקר וטפל, וכמובן עבודה בין אישית טובה, יעזרו למנהל שיווק להצליח.

השאר מאוד משתנה בין גדלי צוותים שונים. בצוותים קטנים זה יותר עבודה עצמית, לעיתים טכנית, על הדברים (למשל SEO, Paid Acquisition), בהמשך המיקוד עובר עניינים ניהוליים - אילו אנשים לגייס, איך לבנות את הצוות, איך לנהל את האנשים, איך לייצר תרבות צוותית נכונה, שילוב נכון של הצוות בחברה. כשהחברה צומחת מהר נדרש לשנות את הכל אחת לכמה חודשים.

מה החלק הכי קשה בתפקיד?

לעבוד עם הרבה אנשים בתחומים מאוד שונים אחד מהשני: מ-SEO, לפרפורמנס מרקטינג, לאינבאונד מרקטינג, AMB, תערוכות , טיפול בלידים, סקורינג וכו׳. הקושי הנוסף הוא איך לעזור לכל אותם אנשים להצליח - לתת להם יעדים ברורים וחופש פעולה להגיע אליהם, זה לא תמיד טריוויאלי.

ומה החלק הכי כייפי?

לעבוד עם הרבה אנשים בתחומים מאוד שונים אחד מהשני. בפרט, האנשים ביוטפו, אנשים מאוד מוכשרים ולא פחות חשוב מזה אנשים טובים, מחוייבים שכיף לעבור איתם את הרכבת הרים הזו. אנחנו מבלים אחד עם השני בסדרי גודל יותר מאשר עם כל אחד אחר, אפילו יותר מבילוי זמן עם המשפחה, והחיבור בין האנשים הוא קריטי.

מה העובדים בחברה לא יודעים עליך?

שהיה לי בלוג.

שיתוף