עודד בביוף
Head of Product Design
SimilarWeb

עודד הוא בוגר המסלול למדיה אינטראקטיבית בשנקר עם תואר ראשון בעיצוב. בעבר עבד כמעצב עצמאי, ממקימי סטודיו מתנס אינטראקטיב. עודד הצטרף ל-SimilarWeb לפני כ-9 חודשים בתפקיד Head Of Product Design, ובין השאר מלמד עיצוב בשנקר.

מהו הכלי הסודי שאתה משתמש בו בעבודה? כזה שכולם צריכים להכיר אבל לא רבים עושים זאת

אני משתמש ביום יום בכלים נפוצים למעצבים כגון Sketch, Zeplin, Trello & Invision.

כלי פחות מוכר עליו אני יכול להמליץ שעוזר לי לתכנן ולנהל דיאלוג בסביבת העבודה הוא Station. אפליקציה שמאגדת בתוכה הרבה כלי עבודה אחרים ומספקת גישה מהירה.

מהי האפליקציה/אתר שאתה הכי מתחבר לעיצוב שלו/שלה ולמה?

שאזאם. מלא value במינימום אינטראקציה. טכנולוגיה מורכבת שמתומצתת לממשק חד, ברור ומאוד חוויתי.

איך ממשיכים לייצר כל הזמן שפה גראפית חדשה? ישנם מקורות השראה שעוזרים לך להשאר Fresh?

אין ספק שכמעצבים אנו לא רק יוצרים אלא גם משתמשים. באופן טבעי אנו שואבים המון השראה ומסתמכים על גבולות שמעצבים אחרים מתחו לפנינו. בעולם של עיצוב מוצר הרחבת השפה נובעת בעיקר מצרכים ממשקיים בפועל. בעיצוב מוצלח אנו דוחפים את הקונבנציות המוכרות לפחות צעד אחד קדימה.

מה היה האתגר הגדול ביותר שלך השנה?

האתגר הגדול שלי מהשנה האחרונה היא שיתוף פעולה יחד עם צוות עיצוב בעבודה משותפת על אותו מוצר.
שמירה על קונסיסטנטיות ומיצוי יכולות של כל אחד ואחת מהצוות זה אתגר לא פשוט. אתגר נוסף זה יצירת חיבור מוצלח של מעצבים בתוך ארגון: כיצד מעצבים יכולים לספק ערך גבוה יותר בעבודה משותפת עם מנהלי מוצר ומפתחים. ממה שלמדתי בינתיים זה פחות מושפע מידע טכני ויותר ממערכות היחסים בין חברי הקבוצה.

בעולם של עיצוב מוצר הרחבת השפה נובעת בעיקר מצרכים ממשקיים בפועל. בעיצוב מוצלח אנו דוחפים את הקונבנציות המוכרות לפחות צעד אחד קדימה.

איך אתה נשאר מעודכן במה שקורה בעולם העיצוב?

בעיקר מהעבודה עצמה ומאנשי המקצוע איתם אני משתף פעולה. לא רק מעצבים, גם מנהלי מוצר ומפתחים.

איזה טיפ היית נותן למעצב מתחיל?

להציג עצמו כמי שהוא ולא לנסות להאדיר את עצמו. אם הוא מתחיל שיציג את עצמו כמתחיל. זה מרגיש הרבה יותר נגיש וזה מה שלא מעט מעסיקים מחפשים. וגם: תיק עבודות מצומצם וחד עדיף בהרבה על תיק עבודות עתיר עבודות שחלקם טובות וחלקם הרבה פחות.

איזה טרנד עיצובי אתה לא אוהב?

לא כל כך אוהב טרנדים באופן כללי. ״טרנדים״ ויזאולים די הורגים את היצירתיות וגורמים להכל לראות אותו דבר. ״טרנדים״ ב-UX הם אחלה אם הם באמת משפרים את החוויה שלנו כמשתמשים.

Sketch או Photoshop?

לא מאמין שאני אומר את זה אבל לגמרי Sketch.

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות? כן או לא?

היכולת להבין ולכתוב קוד היא תוספת משמעותית אם כי אינה הכרחית. בדומה ליכולות שימושיות אחרות כמו איור, אנימציה וכדומה.

תואר בעיצוב? כן או לא?

כן. פחות בשביל התואר, אלא יותר בשביל לרכוש את היכולת לדבר על עיצוב, ללמוד לספוג ולתת פידבק. לדעת איך לעצב מהראש ולא רק מהבטן.

Material Design או iOS?

מצד אחד לגמרי Fan boy של iOS מצד שני האפליקציות הכי שימושיות הן של גוגל.

Mac או PC?

עבודה Mac / גיימינג PC.

שיתוף