לירון אלדר
מנהלת שיווק
Innoviz

לירון אלדר נמצאת עם Innoviz (אינוביז) מיום הקמתה של החברה במרץ 2016. בשנה האחרונה נהנית החברה הישראלית, שמפתחת רדאר LIDAR לרכב אוטונומי, מצמיחה מרשימה שכוללת בין היתר פיתוח מואץ של המוצר; גידול מהיר במצבת העובדים; שיתוף פעולה עם ענקיות חלקי הרכב Delphi ו-Magna וגיוס תוך זמן קצר של השקעות בגובה 82 מיליון דולרים מחברות כמו סמסונג ו-Softbank.

אלדר, בעלת תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בשיווק מאוניברסיטת בוסטון, מביאה איתה למעלה מ-14 שנות ניסיון בתפקידי ניהול בשיווק ופיתוח עסקי בארץ ובחו"ל, ולפני Innoviz היא היתה אחראית על מערך שיתופי הפעולה במחקר ופיתוח בין ישראל לארה"ב בגוף הבינלאומי של המדען הראשי במשרד הכלכלה (כיום הרשות לחדשנות). לפני כן, ניהלה אלדר את מחלקת השיווק של חברת הסאטראטפ AgaMatrix, חברה אמריקאית בבוסטון, שפיתחה טכנולוגייה מדויקת לקריאת בדיקת דם של חולי סכרת.

במסגרת עבודתה ב-Innoviz, הקימה וניהלה אלדר את מערך השיווק של החברה, שכולל בין היתר התוויית אסטרטגיה שיווקית, מיתוג החברה והמוצר, ניהול הודעות לעיתונות, אתר אינטרנט, קשר מול עיתונאים, הקמה ותפעול של ערוצי המדיה החברתית של החברה, ארגון ותפעול כנסים מקומיים ובינלאומיים. לדברי אלדר, הייחודיות של החברה נובעת ממרחב הפעילות שניתן לכל עובד: "זכיתי להצטרף לחברה בשלבים המאוד ראשוניים שלה, ולהיות שותפה פעילה לכל תהליך בניית הזהות השיווקית של החברה. גם כיום, שהחברה מבוססת יותר, התרבות הארגונית בה הינה כזו שמאפשרת ממשק ישיר מול ההנהלה והדרגים השונים וכר נרחב לניהול צירים משמעותיים בחברה".

בחודש הבא, במסגרת תערוכת CES בלאס ווגאס, תשיק Innoviz את מוצר הדגל שלה ה-InnovizPro, כשהמוצר הסופי, ה-InnovizOne יהיה זמין כבר ב-2019.

אין פה נקודת התחלה וסיום כי אם תהליך ארוך ומתמשך - וצריך לשמור על מיקוד כל הזמן

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת בתור סמנכ"ל שיווק?

האתגר המשמעותי הראשוני היה לייצר תודעה לעצם קיומה של החברה ולחזק את החברה מבחינה מיתוגית, תוך יצירת זהות שיווקית חדה וייחודית ל-Innoviz. האתגר הנוסף, מקורו בעובדה שמדובר בטכנולוגיה מורכבת, ונדרשנו לחשוב באופן יצירתי על יצירת מסרים שיווקיים שיכולים להתאים לקהלים שונים, בין היתר גם לקהלים שאינם באים מרקע טכנולוגי מובהק.
חשוב לציין, שבפרק זמן קצר שהחברה קיימת - 20 חודשים בלבד - Innoviz שועטת קדימה ומובילה היום את השיח השיווקי בתחום של סנסורים מסוג LIDAR.

בניגוד לתפקידים כמו CTO או CPO, יש לא מעט חברות שמרגישות ש-CMO הוא לא תפקיד הכרחי ומוותרות עליו בגלל שיקולי תקציב למשל. מה את חושבת על זה?

אני חושבת שכל חברה שפועלת מתוך חזון של צמיחה והתפתחות בתוך השוק המקומי והתפתחות לשוק הבינלאומי, מבינה עד כמה חיוני תפקיד מסוג זה. השיווק הינו חוליה מרכזית שתומכת בצרכים העסקיים של החברה. ב-Innoviz קיים קשר שוטף בין מחלקות השיווק, המכירות והפיתוח העסקי כדי ליצור סנכרון מלא בין היעדים, הצרכים והגשמת התוכנית האסטרטגית. כמו-כן, אנו פועלים בקשר הדוק מול מחלקות ה-R&D אצלנו. אני חושבת ש-Innoviz זו דוגמה מצוינת שממחישה ביתר שאת את האימפקט העצום שהחברה יכולה להשיג באמצעות שיווק נכון וממוקד ובנוסף את הקשת הרחבה של הקהלים בהם היא יכולה לגעת: משקיעים, שותפים עסקיים, גיוס עובדים, תקשורת, מכירות ועוד.

מהן התכונות החשובות ביותר הדרושות למנהלת שיווק?

יכולת לתפקד תחת תנאי לחץ. יכולת לקדם מספר רב של צירים במקביל. ראייה אסטרטגית רחבה. יכולת עבודת צוות. יצירתיות ומעוף. בעיקר היכולת ללמוד ולנבא מה הם צרכי השוק ולהיות מסוגלים לתכנן כראוי ולהוציא אל הפועל תוכנית שיווקית שעונה על תנאים אלה.

מה החלק הכי קשה בתפקיד?

אין פה נקודת התחלה וסיום כי אם תהליך ארוך ומתמשך - וצריך לשמור על מיקוד כל הזמן. שוק הרכב האוטונומי זה אחד הנושאים החמים ביותר ויש המון פרסום והמון רעשי רקע - צריך כל הזמן לחשוב קדימה, גם לחדש וגם להקדים את התחרות. עד כה התמודדנו עם כל האתגרים האלה בהצלחה מרובה.

ומה החלק הכי כייפי?

בנינו מודעות לחברה לאורך זמן. כיום אנו קוצרים המון מהפירות האלה וזה סיפוק גדול לראות ולהיווכח שהמסרים השיווקים נקלטים. אני נהנית מהדינמיות הרבה של יום העבודה ובעיקר נהנית מהאנשים הנפלאים והמוכשרים עמם אני עובדת.

מה העובדים בחברה לא יודעים עליך?

לא כולם יודעים שאני אמא לשני ילדים נפלאים ושבתום יום העבודה באינוויז אני מתפנה לעבודה השנייה שלי שלעיתים מציבה אותי במבחנים יותר מאתגרים של סבלנות ואורך רוח אבל נותנת לי גם הרבה סיפוק ואנרגיות, להתחיל למחרת יום עבודה חדש במקום העבודה.

שיתוף