לירן גרינברג
מייסד-שותף וסמנכ״ל השיווק והפיתוח העסקי
Team8

לירן גרינברג הוא מייסד שותף וסמנכ״ל השיווק (CMO) והפיתוח העסקי של Team8, מיזם הסייבר שהוקם ב-2014. Team8 פועלת במודל ייחודי של הקמת חברות סטארטאפ חדשות וגיוס עשרות מיליוני דולרים משורת משקיעים אסטרטגיים ביניהם מיקרוסופט, סיסקו, קוואלקום, AT&T ויו״ר אלפאבית, אריק שמידט. מאז הקמתה, השיקה Team8 שלוש חברות: Illusive Networks, שפועלת בתחום הטעיות תוקפים, Claroty, שמובילה בתחום ההגנה על רשתות תעשייתית ותשתיות קריטיות ו-Sygnia, שעוסקת בייעוץ ובמניעת מתקפות סייבר.

גרינברג הקים ומוביל פעילות שיווקית בשם Rethink Cyber, שמתמקדת בהובלת דעת קהל ולא בשיווק מסחרי של מוצרי הקבוצה, במטרה למצב את Team8 כמובילה עולמית בתחום הסייבר. בין היתר כוללת הפעילות סדרת אירועים מסביב לעולם, שמתקיימים מדי שנה בניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, סינגפור ותל אביב ומושכים אליהם דוברים כמו ראש ה-NSA, סגן ראש ה-FBI, השרה הבריטית לבטחון פנים ועוד. בנוסף, מארחת Team8 עשרות מנהלי אבטחת סייבר מארגונים מובילים בעולם למשך שבוע שלם בישראל, כדי לחשוף אותם לתעשיית הסייבר הישראלית. כל הפעילות נעשית תוך כדי הירתמות של ארגונים מובילים כמו בורסת ה-NASDAQ ו-London Stock Exchange, ממשלת סינגפור וחברות הטכנולוגיה מיקרוסופט, אינטל, סיסקו ואחרות.

גרינברג  לא עסק תמיד בשיווק והחל בכלל בפיתוח תוכנה כתחביב עוד בתקופת חטיבת הביניים והתיכון, מה שהוביל אותו ל-8200, שם התחיל כמפתח תוכנה והתקדם כקצין המוביל מספר צוותי פיתוח תוכנה. במקביל לשירות, סיים תואר במדעי במחשב. טרום הקמת Team8, הספיק לירן לבצע מספר תפקידי ניהול מוצר בחברת הפינטק eToro וב-Conduit וכן להקים סטארטאפ ראשון כטבילה בעולם היזמות.

כמה זמן אתה עובד בחברה?

כ-4 שנים. מאז הקמתה.

אילו תחומים נמצאים באחריות שלך ב-Team8?

אני והצוות שלי אחראיים על שלושה תחומים: הראשון, שיווק - בניית המותג והמיצוב של Team8 כמובילה העולמית בתחום החדשנות בסייבר, באמצעות יצירת תכנים, השתתפות באירועים והפקת אירועים מסביב לעולם, יחסי ציבור, פעילותינו באינטרנט וברשתות החברתיות, קשרי אנליסטים וחברות מחקר ועוד. השני, פיתוח עסקי ובניית הקהילה ורשת הקשרים של Team8 עם מנכ״לים, מנהלי טכנולוגיה ומנהלי אבטחת הסייבר בחברות המובילות בעולם. אנחנו משקיעים רבות ביצירת הזדמנויות עסקיות לחברות בקבוצה וכן ביצירת קשרים מקצועיים עמוקים עם לקוחות ושותפי מפתח, המלווים אותנו לכל אורך תהליך בניית חברה חדשה - מזיהוי הבעיה שאנו רוצים לפתור, דרך ולידציה בשלב הרעיונאות והמצאת הפיתרון, ועד היותם לקוחות משלמים או שותפים עסקיים לחברות הבוגרות בקבוצה. השלישי, מחקר שוק - זיהוי טרנדים בשוק, ניתוח תחרות ומגמות, מיפוי לקוחות ושותפים בקטגוריות ובגאוגרפיות שונות - פעילות מחקרית המשלימה ותומכת את קבוצת מחקר הסייבר והטכנולוגיה ב-Team8, וכן את פעילויות השיווק והפיתוח העסקי בקבוצה.

בשונה מחברות רגילות, שמוכרות מוצרים ושירותים ושאנשי השיווק שלהן נדרשים לתמוך בפעילות זו, Team8 אינה מוכרת שום דבר לאף אחד. זהו ללא ספק Dream Job לכל איש שיווק...

מהן התכונות החשובות ביותר לדעתך אצל מנהל השיווק?

יצירתיות, אופטימיות, תעוזה, הבנה עמוקה של התעשייה שאתה פועל בה.

מה החלק הכי קשה בתפקיד?

החלק הכי קשה בתפקיד הוא למדוד את ההשפעה והכדאיות (ROI) של הפעיליות השונות שלנו בתחום השיווק. אנחנו שואפים למדוד ולהבין את השפעת כלל הפעילויות השיווקית על יעדי הקבוצה, אך לפעילויות מסוימות כגון בניית המותג, יחסי ציבור, הרצאות, כתבות - יש השפעה אדירה על היעדים שלנו, אותה אנו מרגישים, אך מתקשים למדוד ולגבות אותה במספרים ומדדים. זהו כנראה אתגר שלעולם לא נפתור, אך הטמענו כלים ומתולודוגיות בתחום ואנחנו ממשיכים להשתפר יותר ויותר.

ומה החלק הכי כייפי?

שיווק ב-Team8 הוא מאוד יוצא דופן. בשונה מחברות רגילות, שמוכרות מוצרים ושירותים ושאנשי השיווק שלהן נדרשים לתמוך בפעילות זו, Team8 אינה מוכרת שום דבר לאף אחד. זהו ללא ספק Dream Job לכל איש שיווק... כ-Think Tank וקבוצת מחקר, הפעילות שלנו ממוקדת בהובלת דעת קהל ובמסרים המתמקדים בעתיד תחום הסייבר ובפתרונות פורצי דרך בתחום. כמו כן, כיף לעבוד בסביבה בה אתה מוקף באנשים הכי חכמים, מנוסים וחדשניים בתחומם בעולם - הן בקבוצת המחקר של Team8 והן בצוותים הטכנולוגיים של החברות בקבוצה, ולשאוב מהם רעיונות והשראה לפעילויות השיווק והפיתוח העסקי.

מה העובדים בחברה לא יודעים עליך?

אל תספרו לאף אחד... אבל לא חלמתי ולא כיוונתי, ומעולם לא חשבתי, שהקריירה שלי תתפתח לתחום השיווק. אפילו הבחירה לרשימה זו תפסה אותי מופתע.

התחלתי את דרכי כטכנולוג, מפתח תוכנה ומנהל מוצר, ומסלול הקריירה היה ברור - לטפס בתפקידי ניהול מוצר. לתחום השיווק והפיתוח העסקי התגלגלתי כחלק מהמסע היזמי ב-Team8. כמייסד של חברה, אתה עושה מה שנדרש והכי נכון להצלחת החברה, וכך יצא שגיליתי ולמדתי את העולם הזה - מרתק, מאתגר ויצירתי לא פחות.

שיתוף