אילאיל בן שלום
מנהלת מוצר 
Overwolf

אילאיל בן שלום היא דוגמה למנהלת מוצר שלא הגיעה מהעולם הטכנולוגי - היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה ותואר שני בהיסטוריה מאוניברסיטת חיפה. לפני כעשר שנים התחילה לעבוד בתוכן ושיווק דיגיטלי, כתבה בלוגים (כתבת כדורגל בסלונה) ניהלה עשרות פרוייקטים דיגיטלים כמנהלת המוצר ושימשה מנהלת המוצר והפרויקטים בסוכנות השיווק הדיגיטלי בלינק. היא מספרת שעולם השיווק לימד אותה להתנהל בתוך סטודיו, לעבוד בלוחות זמנים בלתי אפשריים, עם תקציבים בלתי אפשריים ולקוחות שאינם בהכרח מבינים את המדיה או הטכנולוגיה. לאחר מכן שימשה כמנהלת המוצר של TOPRO (היום Superr) ובשנה האחרונה עברה לניהול מוצר ב-Overwolf.

איך הגעת ל-Overwolf?

כבר שנה שאני ב-Overwolf בעבודה שהיא מבחינתי חלום שהתגשם. מאז שקיבלתי את המחשב הראשון שלי בגיל 13 ושיחקתי בו משחקים בארבעה צבעים, החלום תמיד היה לעבוד בעולם משחקי המחשב. שנים רבות חשבתי שזה בלתי אפשרי (תעשיית הגיימינג נמצאה במשך שנים רבות כמעט אך ורק בארה"ב), ורק בשנים האחרונות העזתי בקול רם להגיד שזה החלום - והנה, התגשם.

ספרי על הניסיון הקודם שלך בתחום

אני דוגמא למנהל מוצר שלא הגיע מהעולם הטכנולוגי. עם פריצת הרשתות החברתיות לפני כעשר שנים התחלתי לעבוד בתוכן ושיווק דיגיטלי, כתבתי בלוגים (הייתי כתבת כדורגל בסלונה!) ועברתי כמה וכמה חברות בתפקיד, בתפקידי ניהול לקוחות וניהול פרוייקטים. במשך שלוש שנים ניהלתי עשרות פרוייקטים דיגיטלים (מוצרים פרסומיים, תחרויות, מיני אפליקציות, אתרי בית, דפי נחיתה) כמנהלת המוצר והפרוייקטים בבלינק, סוכנות השיווק הדיגיטלי הגדולה בארץ. העבודה בתוך עולם השיווק לימדה אותי להתנהל בתוך סטודיו, לעבוד בלוחות זמנים בלתי אפשריים, עם תקציבים בלתי אפשריים, ולקוחות שאינם בהכרח מבינים את המדיה או הטכנולוגיה. לאחר בלינק עבדתי כשנה כמנהלת המוצר של TOPRO (היום Superr), ואז הגעתי ל-Overwolf.

 מוצר צריך לענות על צורך אמיתי. זה נשמע מאוד ברור מאליו, אבל מעטים המוצרים שמשתמשים באמת לא יכולים בלעדיהם

על איזה מוצר את עובדת כיום?

אני אחראית על כמה מוצרים: Game Summary - אפליקציה שמאפשרת לשחקנים לקבל את כל רגעי השיא של המשחק שלהם בצורה מרוכזת, חתוכה ומוכנה יחד עם סטטיסטיקות שונות בסיום המשחק; Achievement Rewards - תוכנית ייחודית שמאפשרת לשחקנים לזכות בזמן אמת בפרסים על הישגים במשחק; אני גם נותנת תמיכה מוצרית לחנות האפליקציות שלנו וכן תמיכה מוצרית באפליקציות מובילות של מפתחים חיצוניים.

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת עם כניסתך לתפקיד?

Overwolf הוא מוצר מאוד טכנולוגי, ונדרשתי להשלים הרבה מאוד ידע טכני. יש לנו קהילת מפתחים של למעלה מ-200 מפתחים, API, חנות אפליקציות משלנו, אפליקציות של החברה, ובנוסף לכל אוברוולף עובד על הדסקטופ (לא ווב, ולא מובייל). האתגר הראשוני היה להשתלט מבחינת הבנה על רוחב היריעה, הקהלים השונים והצרכים השונים שלהם מהפלטפורמה. מנהל מוצר אמנם לא צריך לדעת לכתוב את הקוד, אבל הוא צריך לדעת לקרוא אותו, להסביר אותו, להבין ולתמוך בלוגיקה שלו, ואני חייבת להיות מסוגלת לתקשר עם כל אנשי המקצוע בשפה שלהם.

מהו המוצר שאת לא יכולה בלעדיו?

אין דבר כזה, אני יכולה בלי הכל. כולם יכולים בלי הכל וחשוב לזכור את זה כשמנהלים מוצר - מרבית המשתמשים שלך ממש יכולים בלעדיך. אלא אם כן המוצר הוא תרופה, המשתמשים שלך לא תלויים בך כפי שנהוג לחשוב.

באילו כלים את משתמשת הכי הרבה בעבודתך?

עט ונייר. מאוד לואוטקי מצידי, אבל כל מוצר שאי פעם עבדתי עליו התחיל בתוך שרטוט על דף. היכולת ליצור תרשים זרימה בשנייה, להדגים אייקון למעצב ובמקביל לכתוב לעצמי סיכום של שיחה, היא חסרת תחליף עבורי.

מה העובדים שלך לא יודעים עליך?

אין לי עובדים, והאנשים שעובדים איתי יודעים עלי הכל, אפילו את העובדה שאני מקשיבה לפעמים לשון מנדז.

אילו דגשים חייבים להיות במוצר כדי שיגיע ללקוחות המתאימים?

מוצר צריך לענות על צורך אמיתי. זה נשמע מאוד ברור מאליו, אבל כאמור - מעטים המוצרים שמשתמשים באמת לא יכולים בלעדיהם. לאחר שמאתרים צורך אמיתי, צריך להגיע אל המשתמשים במקום שבו הם נמצאים, ובזמן שבו הם נתקלים בבעיה שצריך לפתור. מוצר צריך לדבר בשפה שבה מדברים המשתמשים שלו, ולהיות כמה שיותר ישר ולעניין.

שיתוף