הילה הרצוג מנור
Chief Product UX בזמינגו ויו
זמינגו ילוטייל

הילה הרצוג מנור היא מנהלת מוצר וחוויית משתמש ויזמת ב-15 השנים האחרונות וייסדה וניהלה את ConferPlace, סטארטאפ בתחום הכנסים שנרכש בשנת 2014. בנוסף, היא Google Product Design Expert ומנטורית לסטרטאפים כחלק מתכנית ה-GDE של גוגל מאז 2013, ובשנתיים האחרונות מעבירה סדנאות של Design Thinking בתור Google Certified Design Sprint Master. ב-3 השנים האחרונות היא משמשת Chief Product UX בחברת זמינגו ויו"ר בחברת הבת, ילוטייל.

על איזה מוצר את עובדת כיום?

אני מתכננת את בית החלומות למשפחה שלי - תכנון מוצר וחוויית משתמש מהמרתקים והמהנים שיש.

מה העובדים שלך לא יודעים עליך?

שהתואר הראשון שלי הוא בקולנוע וטלוויזיה.

ספרי על אפליקציה שזכורה לך במיוחד, שהייתה אגוז קשה לפיצוח או עברה חלק בגלל כימיה טובה עם הלקוח

כל מוצר הוא אתגר בפני עצמו; אין כזה דבר מוצר קל שאין בו אגוזים קשים לפיצוח. לאורך השנים נהניתי מכל ה"אגוזים" שעבדתי עליהם, אבל האתגר הכי גדול היה עם ConferPlace, שבו הייתי גם המנכ"לית וגם הובלתי את המוצר, כך שבתור לקוחה של עצמי הייתי צריכה לעשות לעצמי חיים קשים.

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת עם כניסתך לתפקיד?

כשנכנסתי לזמינגו לא הייתה בחברה מחלקת מוצר עם מתודולוגיית עבודה. האתגר המרכזי היה להטמיע את כל תחום המוצר וחוויית המשתמש בחברה קיימת ומבוססת, שרבים מעובדיה ומנהלי המחלקות שלה לא הבינו בכלל למה צריך את כאב הראש הזה. לקח הרבה זמן ומאמץ להשתית בחברה את הרעיון שניהול מוצר זה לא רק עניין טכני. הסיפוק האדיר הוא שכיום זמינגו היא חברה של 120 עובדים שניהול מוצר הוא הבסיס לכל עבודת הפיתוח המבוצעת בה.

על איזה מוצר בארץ או בעולם הכי היית רוצה לעבוד ולמה?

התחום הכי מעניין לדעתי היום הוא התחום של Voice UI ו-Natural UI, תכנון ואפיון מוצרים וחוויית משתמש ללא ממשק ויזואלי, אלא בעיקר באמצעות מחוות קוליות והתנהלות טבעית בעולם (דוגמת Google Assistant ו-Amazon GO).

לקח הרבה זמן ומאמץ להשתית בחברה את הרעיון שניהול מוצר זה לא רק עניין טכני, וכיום זה הבסיס לכל עבודת הפיתוח המבוצעת בזמינגו

מה זה אומר להיות מנהלת מוצר?

מנהלת מוצר מחזיקה שני יעדים מרכזיים - צורכי המשתמשים והיעדים העסקיים של החברה. רק על ידי עמידה בשני היעדים האלה היא יכולה להוביל את המוצר והחברה להצלחה. איך עושים את זה? צריך להקשיב, לחקור, לשאול שאלות, להבדיל בין עיקר לתפל, לקרוא ולהכיר את כל מה שקורה בתחום, ובעיקר לזכור שאנחנו לא יודעים כלום - כל מחשבה שלנו בעניין המוצר היא הנחת עבודה, עד אשר היא מאוששת או מופרחת.

באילו כלים את משתמשת הכי הרבה בעבודתך?

בתור מנהלת אני מכורה לרוב הכלים של G Suite, ובעיקר ל-Slides ו-Sheets. בילוטייל העברנו השנה את עובדי הסטודיו מאפיון ב-Axure ל-Adobe XD ושוקלים גם להתחיל להשתמש ב-Sketch. וכמובן ש-Invision הוא כלי מדהים המשמש אותנו ביומיום.

 

שיתוף