גיא חביב
Design Director
Designit

גיא הוא בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב למדיה דיגיטלית משנקר. עבד כמפתח תשתיות תוכנה ומעצב חווית משתמש בתעשייה האווירית ובצה"ל. בין השאר הוא מרצה בשנקר ובצלאל בנושאי עיצוב מוצרים דיגיטליים, חווית משתמש, עיצוב למסך, Generative Design ועוד. גיא עובד כעשור במצטבר ב-Designit (כ-4 שנים בנייסנט, אשר נרכשה על ידי דיזיינאיט לפני כ-7 שנים), כיום עובד כ-Design Director. גיא וצוותו בדיזיינאיט עיצבו השנה את אפליקציית Pepper ו-Pepper Pay.

מהו הכלי הסודי שאתה משתמש בו בעבודה?

Quartz Composer - כלי מדיה ואינטראקציה נסיוני של אפל: לסדרה של פרוטוטייפים בכל מיני גדלים, ממובייל ועד לכל מיני דברים אינטראקטיביים.

Origami Studio - כלי פרוטוטייפינג שנבנה ע״י פייסבוק, שהוא בעצם אבולוציה של קוורץ קומפוזר, לסדרה ארוכה של פרוטוטייפים בכל מיני גדלים ופלטפורמות. אנחנו משתמשים בזה ממש ככלי עיצוב תוך כדי עבודה, כדי להחיות אינטראקציות ופרטים שונים ולהמשיך בתהליך העיצוב.

Paperjs ‪/‬ NodeBox2 - כלי generative design שמאפשרים תכנות וייצור של תוצרים גרפיים עם APIs מעולם העיצוב הווקטורי.

מהו הפרויקט הכי מאתגר שעבדת עליו?

בשנתיים וחצי האחרונות הובלנו את האסטרטגיה, עיצוב השירות, המיתוג, עיצוב החוויה ועיצוב המוצרים ב-Pepper, והתהליך הזה, שעבדה עליו קבוצה אדירה של דיזיינאיטים, היה אינטנסיבי ומרתק - המון שינויי כיוון, עבודה מאוד גמישה, עיצוב ועיצוב מחדש של המיתוג, עיצוב פונט עם ינק יונטף, ועבודה עם הצוות שלנו והארגון המיוחד הזה שבונה מטוס באוויר הייתה סופר מעניינת.

במקביל אני מרותק במיוחד מעבודה על מוצרים טכנולוגיים מורכבים. בשנים האחרונות עסקנו המון בפירוק והרכבה של מוצרי תוכנה ענקיים ומורכבים עם Cisco, התווית תהליכי עבודה של צוות עיצוב ב-Microsoft ועיצוב חווית משתמש של כלי פיתוח עם LG - ואלו היו הכי מעניינים בעיני.

החוויה בבי״ס גבוה לאומנות ועיצוב היא ברוב המקרים חוויה מכוננת בחיים של מעצב/ת, ומלמדת אותו/ה לא רק את המקצוע, אלא גם יכולת התמודדות עם הסביבה המלחיצה והדורשנית של הלימודים. זה לא משהו שאפשר לשחזר באיזה קורס של חצי שנה או שנה בתוכניות לימוד מקוצרות או בלימודי תוכנות שטחיים

באיזה חברה היית חולם לעבוד?

העבודה ב-Designit מאפשרת לנו לעבוד בלב של תעשיית העיצוב העולמית אבל להשאר לחיות בארץ, וזה מאוד משמעותי בעיני. בנוגע לחברות / פרוייקטים אחרים, הייתי מדלג בשמחה בין שבוע-שבועיים ב field, dixonbaxi‪,‬ ManvsMachine‪,‬ Bruce Mau Design‪,‬ e‪-‬types‪,‬ Pentagram.

Sketch או Photoshop?

בשנתיים האחרונות Sketch.

תואר בעיצוב - כן או לא?

חובה.

יש בתחום הזה כל כך הרבה ידע, וכל כך הרבה מה ללמוד, שפשוט אי אפשר לדעתי, וזה אפילו לא אחראי, לנסות לצבור כמות משמעותית של ידע, יכולות עיצוביות וצורת מחשבה בסביבה שהיא לא אקדמית. החוויה בבי״ס גבוה לאומנות ועיצוב היא ברוב המקרים חוויה מכוננת בחיים של מעצב/ת, ומלמדת אותו/ה לא רק את המקצוע, אלא גם יכולת התמודדות עם הסביבה המלחיצה והדורשנית של הלימודים. זה לא משהו שאפשר לשחזר באיזה קורס של חצי שנה או שנה בתוכניות לימוד מקוצרות או בלימודי תוכנות שטחיים.

Material Design או iOS?

אני משתמש macOS ו-iOS נלהב. מצד שני יש משהו ב-Material Design שמתייחס לעיצוב חוויה מנקודת מבט יותר מזוקקת של תקשורות חזותית, מנעד ביטוי, תנועה, צורה וצבע, וזה מאוד מאוד מעניין בעיני. הלוואי שהיינו רואים גם מערכת כזו שמגיע מ-Apple.

Mac או PC?

Mac.

תמונה: אסנת פרלשטיין

שיתוף