גיל לבונאי
CMO
Zerto

לבונאי הוא בוגר הנדסה אוירונאוטית בטכניון ומנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב, שירות בחיל הים, לאחריו עבר לתחום התוכנה בחברת תלתן הנדסת מערכות. בהמשך מילא תפקידי תוכנה וניהול מוצר ובסוף שיווק בחברת נסטניין.

ל-Zerto (זרטו), שמפתחת טכנולוגיות לגיבוי והתאוששות בשירותי הענן החיצוניים של חברות, הצטרף לבונאי בתחילת דרכה לפני כשבע שנים, והיה אחראי לכל ניהול המוצר של החברה. כיום, בתפקיד ה-CMO של החברה הוא אחראי למספר תחומים ביניהם כל תחומי השיווק, כולל Corporate marketing, Product marketing, Filed marketing, מכירות, ו-Development reps. בשנים האחרונות, נהנית Zerto מצמיחה מואצת, שכוללת הכפלת מספר העובדים והשלמת גיוסים בגובה 130 מיליון דולרים מאז השקתה.

מהו האתגר הכי משמעותי שאיתו התמודדת בתור סמנכ"ל שיווק?

האתגרים משתנים עם הגידול של החברה. בתחילת הדרך, האתגר היה להביא מוצר חדש לשוק עם כל הכרוך בזה, כולל מיצוב, בניית מותג, איתור לקוחות ראשונים ועוד. בהמשך, האתגר היה בניית מכונת שיווק, שתאפשר צמיחה של 100% כל שנה. כיום, האתגר הוא המשך צמיחה תוך כדי התייעלות, Scalability, והתמודדות עם אתגרים של חברה בינלאומית צומחת.

בניגוד לתפקידים כמו CTO או CPO, יש לא מעט חברות שמרגישות ש-CMO הוא לא תפקיד הכרחי ומוותרות עליו בגלל שיקולי תקציב למשל. מה אתה חושב על זה?

גויסתי לעבוד בזרטו לפני שהיתה שורת קוד אחת, למלא תפקיד של שיווק וניהול מוצר, שיאפשר לנו ליצור דיאלוג עם לקוחות פוטנציאליים, וכדי לודא שנפתח את המוצר הנכון ונבנה את מיצובנו בשוק בצורה הנכונה. עובדה זו מצביעה על החשיבות שראה זיו, המייסד והמנכ"ל, בתחום השיווק, חשיבות שלא השתנתה עד היום. מעטות החברות שמצליחות רק עם טכנולוגיה ללא השקעה בשיווק. בעיני, השקעה ב-CMO הכרחית בחברות B2B ו-B2C, מאחר שגם אם המוצר מוצלח טכנולוגית - ללא מטרייה שיווקית חזקה ואפקטיבית לחברה - יהיה קשה להגיע ללקוחות ולהתחרות במתחרים קיימים וחדשים.

מנהלי השיווק של היום הם שילוב של מדען, איש חזון ואיש קריאטיב

מהן התכונות החשובות ביותר, לדעתך, שצריך היום מנהל שיווק?

מנהלי השיווק של היום, כפי שאני רואה מסביבי, הם שילוב של מדען, איש חזון ואיש קריאטיב. שיווק היום הוא שילוב של מדע שדורש יכולת אנליטית וירידה לפרטים, כולל התמודדות עם טכנולוגיות רבות ומתרבות, אבל בו זמנית הוא גם צריך להתוות דרך, חזון ולהיות מסוגל לגבש מסרים ומיצוב שייצרו אסטרטגיה אפקיטיבית להגעה לשוק היעד.

מה החלק הכי קשה בתפקיד?

כמו בהרבה תפקידים אחרים, הקשיים משתנים לאורך זמן. אבל כמעט תמיד החלק הכי קשה זה למצוא את העובדים הנכונים, כי בסופו של יום איכות הצוות קובע הכל.

ומה החלק הכי כייפי?

מעל הכל, הכיף זה העבודה עם הצוות המוכשר שלי ועם שאר החברה, והתגברות על אתגרים ביחד. בנוסף, לראות את פירות העבודה כל יום, צמיחה במכירות, הכרה של השוק, והצלחה של החברה.

מה העובדים בחברה לא יודעים עליך?

אני מניח שהרב יהיה מופתע לשמוע שאני מהנדס טילים במקור כי הרי שיווק זה לא rocket science...

שיתוף