עדי בינדר
UX & Design Director
Moovit

עדי בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. עובד ב-Moovit מזה שנתיים בתפקיד Director UX & Design, כאשר לפני כן עבד בתפקידי ניהול בעיצוב וחוויית משתמש בחברות שונות, ובנוסף התנסה בעולם היזמות. כאשר הוא לא בעבודה, הוא עסוק בבניית כלים עיצוביים וחוקר את הקשר בין אסתטיקה וויזואלית למתמטיקה.

מהו הכלי הסודי שאתה משתמש בו בעבודה?

כלי הנשק הסודי שלנו הוא כלי שפיתחתי בשנים האחרונות, אשר נקרא System Design FIBO. כלי זה עוזר למעצבים למדוד היררכיות, העמדות ואסתטיקה ויזואלית בדרך פשוטה ומהירה, על מנת לוודא שהעיצובים המשכיים וכי קיימת הרמוניה בין כל המוצרים והחומרים הגרפיים שלנו.

היסודות של FIBO מבוססים על רצף הפיבונאצ׳י; פאטרן מתמטי הנמצאת בטבע, אשר מפרט את האופן בו דברים אורגניים גדלים, איך הם מתפתחים ומה היחסים בין החלקים השונים שלהם.

הדפוס הזה נמצא במספרים ויחסים בין עלי הכותרת של פרחים, במבנה המיוחד של צדפות בים, מבנה הגלקסיות ואפילו בגוף האדם. אנו משתמשים ברצף ה-FIBO בכדי לפתח מערכת חוקים דינאמית ומתרגמים אותה להרמוניה ויזואלית בעיצובים שלנו.

בשנה החולפת פיתחנו לא פחות משבעה מוצרים חדשים הכוללים פתרונות גדולים עבור חברות אנטרפרייז, מתכנני ערים, עיריות בעולם, ואף לקוחות קצה ועסקים קטנים.

מה היה האתגר הגדול ביותר שלך השנה?

האתגר הגדול ביותר איתו התמודדנו בצוות בשנה החולפת היה הגדילה שלנו במוביט מחברה של מוצר אחד, לחברה המייצרת מספר מוצרים ופתרונות חדשים בעולם התחבורה הציבורית. בשנה החולפת פיתחנו לא פחות משבעה מוצרים חדשים הכוללים פתרונות גדולים עבור חברות אנטרפרייז, מתכנני ערים, עיריות בעולם, ואף לקוחות קצה ועסקים קטנים.
באופן טבעי, שינוי זה הביא עימו מספר אתגרים עבורנו כאשר הראשון מתוכם היה העיצוב לקהלים חדשים, לדוגמא, מגזר האנטרפרייז אשר עבורנו היה קהל פחות מוכר ודרש מחקר עמוק תוך למידה והבנה של המגרש החדש.

בצד העיצובי, הצוות שלי ואני, מצאנו אתגר במציאת דרך חכמה לעבוד יחד על המוצרים תוך סיפוק חוויה אחידה עם התאמה אישית לצרכי המוצרים השונים שלנו.

מהו הפרויקט הכי מאתגר שעבדת עליו עד כה?

ללא ספק מדובר באפליקציית מוביט, אשר גם בימים אלו היא הפרויקט המאתגר ביותר. ניידות ותחבורה הוא נושא חשוב ומורכב בחייהם היומיומיים של אנשים. אנחנו תמיד בודקים ומחפשים את הדרך לשיפור ואיך לעשות את החוויה לטובה ונעימה יותר. אנשים מסביב לעולם מתניידים באופן כל כך שונה והנסיון לענות על צרכים של אנשים מ-1,500 מדינות מסביב לעולם ב-44 שפות שונות הוא מאתגר בטירוף. העבודה הזו מביאה עימה כל כך הרבה אתגרים, בעיקר אלו המגיעים מתוך הרצון שלנו לייצר לכל איזור את החוויה המותאמת ביותר עבורו.

איזה טיפ היית נותן למעצב מתחיל?

● מצא מנטור.
● לא לרוץ אחרי המשכורת הגבוהה ביותר, יהיה מספיק זמן להרוויח כסף.
● בתחילת הדרך חשוב להשקיע ביסודות שהיא הטכניקה העיצובית הבסיסית ביותר שתוביל לצמיחה ברמת הביצועים, ההפקה והגימור בהמשך הדרך.

Sketch או Photoshop?

Photoshop

האם מעצבים צריכים ללמוד תכנות? כן או לא?

אין הכרח עבור מעצב ללמוד תכנות אבל לדעתי זה טוב לדעת מהן היכולות של המתכנת מולו הם עובדים ובכך להגיע לפתרונות ה-UX/UI הטובים ביותר.

תואר בעיצוב? כן או לא?

כן. בעיקר כי אני מאמין שמדובר בחוויה מדהימה ופרק מרתק בחיים. אני חושב שיש כל כך הרבה ערך בלהקדיש 4-3 שנים ללמידה ולהעשרה הזאת. זה נותן בסיס מאוד טוב ופרספקטיבה מצויינת על התחום הזה.

Material Design או iOS?

iOS.

Mac או PC?

Mac.

שיתוף